2007-08-05

Blåa rummet

Ikväll hade jag tänkt att bjuda in er till min äldsta flickas rum. ( Hon är tretton år ) Allt är ju inte färdigt hon vill ha ett soffbord och TV- bänk med bra förvaring. Det kanske börjar bli dags att gå på lite loppisar och auktioner igen, det var ett tag sen sist. Men man hinner inte riktigt.

Hennes rumfärger är blått och vitt.


Es soff- och sänghörn...




Lite mera bilder...


Fåtölj från Ikea...






Lite kuddar köpta och hemmagjorda...


Lite broderat...






Randig hissgardin al á Maria...
Hemma snickrat element-skydd...




Detta var lite smått och blått från mig denna gång.
Kvällskramar / Maria

17 kommentarer:

Lotta sa...

Hej igen!
Oj så fint det var i nästa sovrum också! Du har två döttrar med underbar smak!

Ha en härlig vecka!
kram
Lotta

MiaMaria sa...

Tack snälla!

På min gatan i stan sa...

Underbart! :-)

Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå fint! Allt passar perfekt ihop, verkligen roligt att få se!!! Kul med en flicka som vill ha blått, men så blir det kanske upp i ålder - min 5-åring vill bara ha ROSA!! Ha en bra dag! Kram Sara

Nygammalt sa...

Hej! Så fint ni har gjort det, blått ser bara så härligt ut. Ha en bra dag!

Stina sa...

Men fy sjuttsingen så fint ni har det. Vi kan byta. Rakt av bara.Puss

Vit stjärna sa...

Mycket smakfullt och fräscht!
Kram

Anonym sa...

Vilket vackert rum - jag älskar blått och vitt i kombination så jag föll som en fura :D

Maria sa...

Mysig blogg du har! Måste läsa mera på den sen...

::fina:: sa...

vilket underbart rum! jättefina kuddar - ja ALLT var jättefint!

Marie sa...

Jättesnyggt med det blåa och vita. Vilka fina rum dina döttrar har.

Ha en bra kväll.
Kram Marie

hulukvarn sa...

Hej HEj! vilka härliga rum dina barn har. Både rött och blått är så himla fint till vitt!!

kram kram

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Så himla fint!!!hon måste stormtrivas. Vår Evelina skulle tycka det var jättefint utan tvekan.Kram

Granne med Selma sa...

ja det är lika fint i andra dotterns rum! drömmer mig bort och fascineras av det du visar! Gillar när det är mycket kuddar i sängen. Det blir så hemtrevligt på nåt vis! Och det verkar vara en väldigt fin kruka du har i fönstret. lite avlång...*gillar*
Kram

Anonym sa...

Har precis skummat igenom din blogg, måste kika mer sen! Vilket vackert hem du har! :)

Stjärnor på himlen sa...

Vilket underbart rum igen. Jag vill också ha ;-). var kommer den kudden i mitten från, så fiiin. kram Jennie

Anonym sa...

Jag tror att det är mitt första besök här, men det blir nog inte det sista, gud så fint ni har det hos er!