2007-10-25

En bacill...

Mitt projekt just nu är köket. Jag håller på för fullt med att måla.
Hade köpt färg och började måla jag tyckte färgen var lite "rinnig" och så var brytningen inte så bra så jag fick bege mig till butiken där jag hade köpt färgen. Frågade om det kunde vara något fel på färgen men det trodde hon inte. Så med ny brytning gick jag hem för att måla igen. Men färgen verkade inte alls ok den rann och jag hade färg överallt på mig och på golv. Plus att brytningen inte var ok. Så då åkte jag tillbaka till butiken igen. Hade tänkt köpa ny färg och starta om men kände att jag måste berätta att färgen var SKIT rent ut sagt. En annan ur personalen kollade upp färgen och tyckte den var för "rinnig". Och att just detta fabrikat har han bara hört positivt om. Så han ringde upp leverantören och tillslut visade det säg att det troligtvis hade kommit in en bakterie i färgen... ja en bacill, märkligt.Det hade jag aldrig hört talas om men så var fallet.Så de fixade ny färg med ny brytning och det var bara att åka hem och måla.

Så nu är jag inne på fjärde varvet målning i köket gissa om jag är glad......Tycker inte färgen blir ok denna gång heller vi får väl se när man fått upp allt annat kanske det blir bättre. Men för mig är det viktigt att färgen smälter in och att det känns bra. Hoppas i allafall att det blir bra i slutändan det har bara varit en massa slit..........




Visar en bild ifrån rummet där jag sitter och bloggar. Från rummet ser man vårt "TV-rum". Visar inga bilder från insidan för det finns verkligen inget att visa. Det är min mans rum där finns en massa träningskläder och en massa skit. Ett rum som han får hålla ordning på och gissa om det är någon ordning? NEJ!

Ha` det så gott denna torsdag.

Kramar// Miamaria



25 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare, vilken otur du hade med färgen!..Tur att det ordnade sig till slut!
Men du, vilket underbart fönster mot ditt vardagsrum med kransen! Du har så vackert hem! Kram :)

Karin Krut sa...

Vem har hört talas om baciller i färg?! Mycket mysko. Hoppas färgen blir bra för att måla 100 varv på väggar är inte så kul.. nej! Bilden är jättefin. Man anar inte att det kan ligga en massa killgrejjer överallt ;)
Kram Karin

junhe sa...

tråkigt med färg som inte är som man tänkt, men erkänn att det lät lite kul... det är tydligen inte bara vi som kan råka ut för bacill angrepp, även färg =) ha en bra dag/ junhe

Sara sa...

Vilken tur att du inte gav dig med färgen! Hoppas resultatet blir bra nu=) Kram

Sara sa...

Jag har en utmaning till dig på min blogg, kika in!

"M" sa...

Det var väl bra att det blev ordning på färgen till slut.
Kul att se vad du håller på med...för vi vill ju se sen när det är klart.
Kram "M"

Anonym sa...

Bacill i färg så kul! Har jag aldrig hört! Inte kul för dig då men......jag hoppas det blir bra i slut ändan.
Du skulle se min makes gadrob....jag tror jag har gift mig med den störste slarvern i USA......ibland har man lust och ta en sopskyffel.....men det är en annan historia, hihi.
Ha det gott!
Kram Bodil.

Ett hus i vitt sa...

BACILL, oj vad mystiskt! Har aldrig hört talas om att det kan bli så. Hoppas att det ordnar sig med färgen, så tråkigt när man inte blir nöjd.
Bilden från din bloggplats in till tv-rummet är jättefin, mysigt! Kram, Anette

Nilla sa...

Så fina saker du hade shoppat =)

Bacill i färg, aldrig hört om förr! Alltid lär man sig något nytt =) Hoppas du blir nöjd med slutresultatet och vi får se bilder snart =)

Ha det bra!
Kram Nilla

Ljuva ro sa...

hrmm, bacill i färg... de smyger sig visst in överallt, hihi! Hoppas du blir nöjd! Bilden du visar är jättefin!

Anonym sa...

Nej hade aldrig hört talas om det heller, vad irriterad jag skulle bli. Kul att få se ditt resultat sen i allafall.
Tjusig spegel!

Goa sa...

*skrattar*...oh, så roligt...förlåt, men jag har verkligen aldrig hört om färgbacill förut!! Och ingen vidare förklaring?...Men så mysko.
Tänk om man målar rött och så är det gult dagen efter, beroende på bacill mängd..*skratt igen*
Men det är klart att det är irriterande, när man håller på med sitt projekt!!
Så är din bild jättefin... och jag skrattade ytterligeare när jag läste din kommentar om träningskläder och massa skit...där kände jag igen mig..:D
Meen...det ska bli spännande med köket!!!!
Kraaam på dig och måla på!
Goa

Stina sa...

Du är ju rolig du. Det är säkert hur fint som helst där inne i rummet.

Resultatet av målandet blir säkert jättebra när du varit i farten. ;-) Kram

♥ Pia... sa...

Usch och fy..vad tråkigt..fast bazill i färgburken ..det var nåt nytt..du får ha en trevlig hväll och hoppas bazillen försvinner..fort..PIA

Marie sa...

Många baciller har man ju hört talas om, men färgbacill var något nytt, hihi. Vilken vacker bild du visar!

Kram Marie

Mitt hem är min borg sa...

Va tråkigt att det strulade med färgen.. Men du låter rätt possitiv ändå tycker jag.. Hoppas verkligen att det blir ett bra resultat nu, efter alla olika strykningar.. Fönstret till tv- rummet e väldigt fint..
Kram!!

Lantliga drömmar sa...

Tack! :-)

Usch vad trist och irriterande det är när man har en färg som inte är bra! Vilken tur att den andra personen kollade upp färgen i affären, så du inte behövde åka hem med sama färg igen! Hoppas att slutresultatet blir bra, så du inte känner dig besviken efter allt slit!

Jättemysigt fönster in till tv-rummet! Ni ser ut att ha jättefint!

Kram, Heidi

faster atta sa...

Oj , det var något nytt!! hade inte en aning om att det kunde komma basilusker i färg... Inte konstigt att den var rinnig då....

kram

Anonym sa...

Trist med färgen, man vill ju bara måla direkt man får färgen! Spännande att se Efterbilder..

Solsjö - Under en vind sa...

Förstår frustrationen, jag hade blivit tokig!! Hoppas att det blir bra nu!!

Vilket ljuvligt fönster, tur att du kan njuta av det om det är kaos runtom!! Kram till dig!

Lotta sa...

Nämen fy vilken otur du haft med färgen. Hoppas du blir nöjd till slut!

Jättemysig bild på fönstret!
kram
Lotta

♥ Pia... sa...

haha..ja jag läste tydligen fel...bazzill..men det bjuder jag på...nåt skit var det iallafall i färgen...kanske rent av rinnsnuva...atjooo..:)..PIA

WhiteVintageDreams sa...

*fniss*...träningsklädshögar är väldigt inne :). Alla känner vi nog igen oss lite. Otur med färgen. Har inte heller hört talas om det...låter osannolikt, men kul :). Varje dag lär man sig nåt nytt kul :). Rutten färg, det hade jag hört talas om *skratt*. Tur att du stod på dig o fick ny färg!
Tycker att fönsterbilden är ljuvlig :)!
Trevlig helg!
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket vackert rum och vilket fint foto!! Underbar krans! Mari.

Granne med Selma sa...

Jag tror världen har blivit galen! Tänka sig att en FÄRG kan bli bacillsmittad... Men JAG är iallafall frisk nu :-) Lycka till med din målning och se till att färgen håller si frisk *hihi*
Kram