2007-11-30

HANDGJORT...

Först vill jag önska alla en skön fredag! Tack! för att ni tar er tid att kika in till mig. Och Tack! för era underbara kommentarer, de värmer i kylan.

Här kommer det en hel massa bilder...


Mot Torsby med lite hjärtan...
med texten "Släck ljuset!".

Ni tänker väl på det mina vänner att släcka ljusen när ni går hemifrån eller när ni går och lägger er. Detta är ett bra komihåg "hjärta" att sätta vid ytterdörren...





Mitt bidrag till ljuspåsar... denna för icke tända ljus.
Den behåller jag själv. Och strutarna ska med.




Lite mera hjärtan med handskriven text...




Mera...med lite noter...handskrivet.





Tavlor med text....



Jag har så många idéer på dessa tavlor som jag vill förverkliga. det kommer att bli andra motiv också men basen kommer nog alltid vara vit och svart.




Sedan har jag fått en gåva på posten från Lisa.
Ett härligt hjärta. TACK! Hon har bloggen vitapelargonerochzink.blogspot.com Hon gör en massa fina Tilda
dockor så besök gärna hennes sida.




Sist men ändå inte minst vill jag bjuda er på lite saffrans skorpor och saffrans bullar.

Varsågod...de smakar så gott!

Detta var en salig röra på diverse saker.

Nu får ni ha` det så himla mysigt denna fredag!



Kramar// Miamaria


50 kommentarer:

linnea-maria sa...

Hejsan!
vilka fina saker du gör. Ha en trevlig helg /linnea-maria

Anonym sa...

Åh så gott det ser ut! Och vilka vackra saker du har gjort. Hur går det med dina saker du säljer på hallongården, jag måste ta mig tid att åka dit och titta, så spännande. Kram Petra

ChatrinesLiving sa...

Hei:)
Så masse fint du har laget!! Og kakene ser jo veldig gode ut Mmmm...
Å for et lekkert bad du har (i forige innlegget). Hvitt og pent!
Ønsker deg også en fin fredag!
Klem fra chatrine:)

"M" sa...

Pysselmaja nummer ett tror jag...oj vad du grejar...fint blir det....luktar nubakat..mmmm

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Mmm jag tackar , smakar verkligen gott !!
Du gör ju så mycket otroligt vackra saker ...kom på att jag skulla beställa en tavla till min lilla hos dej , hoppas den nu finns kvar .
Återkommer !!
Hoppas du inte säljer alla i Torsby nu då !!
Kram/Lotta

Nilla sa...

Så mycket fint du gjort! Själv tycker jag att jag bara rusar runt för tillfället och hinner inte med nåt, får inget uträttat heller för den delen men går på som en yr höna *skratt*

Måste nog ta och baka här i helgen jag med, ser så gott ut =)

Hoppas du får en riktigt mysig helg!

Kram Nilla

Nygammalt sa...

Tack så mycket för det goda julfikat! Smakade mycket gott =)

Vilka fina saker du har gjort, hur har du gjort med struten? Har du någon mall?

Hjärtat du fick från Lisa är jättefint.

Önskar dig en riktigt skön helg nu inför första advent.
Kram.

Ann-Catrin sa...

Oj vad du är duktig..önskar jag hade hälften av din kreativitet. Härliga búllar och saffranskorpor..jag gjorde oxå bulla idag så gott
Ha en skön fradag kram A-C

Stina sa...

Duktiga Miafia:-D. Du kan då allt du, tror jag. Puss

n o r d i n g å r d e n sa...

Helt underbara strutar, hjärtan, mjuka och hårda, tavlor mm, så mycket fint du gör!!! Ha en skön helg! Mari.

Flickan på landet sa...

Tack :-) Du är alltid lika snäll!!Och så händig du är!Jättefina saker gör du! Ha så bra!

Linneagården sa...

Tackar!
O, så mkt fint pyssel du hinner med, & dina lussebullar såg sååå smarriga & fina! ut.
Önskar dig en trevlig advent. Kramen!

Ewa sa...

Hej vännen!

UVI´n är ok, men jag har en hel del värk nu och det är jobbigt. Ledig nu till måndag em. Skönt. ska julpynta lite med mina tjejer som kommit hit idag efter sin pappa-vecka. Pojkvännen åker ner till Ljusdal och Gävle med bandylaget.

Å va mycke fint du gjort. Visade precis flickorna din tavla, och sa att jag ska beställa varsin åt dem. De vart jätteglada.
Saffransskorpor... Låter underbart gott. Har aldrig smakat det. Kan man få receptet månne? *L* Funderar på att göra några saffranssemlor då jag bakar saffransbullar. Det ska visst vara supergott.

Ska berätta sen hur man gör för att byta bakgrund, bara jag får till det själv. Verkar inte vara någon som vill släppa på "hemligheten". Har frågat flera gånger nu. Trist!

Ha en underbar helg.

Kram/Ewa

junhe sa...

jag besöker en duktig tös, som inte har en enda skruv lös...fina alster hon gör, vi alla ropar i kör=) gillar speciellt ditt hjärta med noter på. kan man köpa den? är intresserad!!! ha en bra helg/ kram junhe

På min gatan i stan sa...

Tack!!! :-)

Du gör verkligen fina grejer alltså!!! :-) Talang har du!

Kraaam!

Färjtorp sa...

Ojoj så mycket du har producerat, bara massa fint!!!!
Ha en härlig helg och 1:a advent.
Kram Johanna.

Nygammalt sa...

Tack snälla för svaret. Anade mig nästan till att det var färdiga stommar till strutarna. De jag har sett på Panduro har varit så väldans stora, men det finns säkert andra modeller där ute.
Kram.

Marie sa...

Du är så himla kreativ, såå mycket fina saker du har gjort! Fikat ser verkligen gott ut, jag tar och smakar lite innan jag går.

Ha en mysig adventshelg!
Kram Marie

Stämningsfullt sa...

Hej! Vad duktig du är! Jättefina saker, verkligen. Kram.

Kamomilla sa...

Superfin ide med släck-ljusethjärtat!!! Viktigt viktigt at komma ihåg...
Skön första advent!
kamomilla

Lisas torp sa...

Oj, vilken adventsstämning det var hos dej idag! Man riktigt känner doften av saffran!!!
Underbara kort har du gjort!!!
Tack för titten hos mej!

Ha en riktigt ljus och skön advent!

Kram

Lisa

Mitt vita staket sa...

Hej..va mycket fint du gjort..ja tror du gillar änglar eller...
Ja visst ligger den där..du måste ju komma in o säga hej...när du har vägarna förbi...Kram..
Föresten en annan som inte är så haj på att baka...hur gör man saffrans skorpor..:)...Kram

Lotta sa...

Massa fina saker du visar idag! Och jag tar gärna några skorpor och en lussebulle!

Önskar dig en riktigt härlig adventshelg!
Kram
Lotta

Skatan sa...

Hej och tack för besöket!!

Så fina saker du gör, de är orginella vilket är kul! Annars inspireras man så mycket av alla att man tenderar att trampa i andras fotspår hela tiden. Det är iof inget fel i det, jag bara noterar att dina är klart annorlunda. Kul!

hOppas du får en skön helg.

Kram.

Goa sa...

Varsågod...klart att vi kommer hit i denna värme!!
Tack för kakaorna..sånt gillar jag!
Och allt övrigt ögongodis likaså!!
Verkligen vackra saker!
Bra påminnelse om att släcka ljusen!!
KRam i massor från mig till dig...och ha en underbar första adventshelg!!

Randi sa...

Ett stort TACK för ditt Grattis!

Du bjuder verkligen på mycket kreativt ögongodis. Vilken härlig kreativitet. Här kan man inte undgå att bli inspirerad.

Ha en skön 1:a Advent! Kram Randi

Solsjö - Under en vind sa...

Så mycket fina saker som skapats hemma hos dig! Hoppas att det går riktigt bra för dig med dem!
Håller båda mina tummar!

Ha en mysig adventshelg! Kramis!

Evelinas hus sa...

Fina saker som alltid.
Hoppas du får en fortsatt trevlig helg.
Kram Caroline

Stina sa...

Tack, snälla för alla fina ord.:-)
Kram

Wickans värld sa...

Så fina bilder!
Ditt "släck-lyse"-hjärta är betydligt tjusigare än brandförsvarets dekal jag satt på min ytterdörr!! =)
Ha en mysig första advent!

Ljuva ro sa...

En massa härliga bilder! Saffrasbullarna, eller lussekatterna som jag kallar dem ser kanongoda ut!

Mitt hem är min borg sa...

Du e ju så himla duktig och kreativ.. Jag blir så avundsjuk på dig.. =) Och bakat har du hunnit med oxå..
Ha en skön kväll stålkvinnan.. =)

junhe sa...

hallo där=) du var mig en snabb en...hoppas du inte jobbat ihjäl dig bara...jag vill gärna se ett kort på tavlan, och jag är intresserad av ditt hjärta med noter. mejla mig gärna om pris+porto. ha en bra lördagkram junhe

Hannis sa...

Slutar aldrig att imponeras av all din kreativitet!!Helt sanslöst!Förstår inte hur du hinner!Kram Hannis

stina sa...

Vad mycket fint du har gjort! Tavlorna är underbara! Bakat har du oxå gjort.....jag har inte hunnit .Tur att det finns affärer! Men saffranskorpor tänkte jag försöka hinna med i morgon! Ha en trevlig första advent! Kram Stina

Solsjö - Under en vind sa...

Tittar bara in och önskar dig en mysig adventssöndag! Kram!

Anonym sa...

Superfina hjärtan och tavlor med text och änglar!

Albertines verden sa...

Hei og hopp! Nå var det jammen lenge siden jeg har vært innom. Mye nytt å lese var det også. Så fine hjerter og tavlor du har laget. Og jeg får nesten vann i munnen av safransbollene dine, her jeg sitter med tekoppen. Det hadde passet bra ihop, ikke sant.
Ønsker deg en fin uke!
KLem fra meg!

På min gatan i stan sa...

Tack för din fina kommentar!!! Jag önskar dig en härlig första advent!

Kram Martina

Jennyshemochharmoni sa...

Du är verkligen superduktig! Vad myket fina saker du har gjort! Jag blir verkligen sugen att baka också! Saffransskorpor tänkte jag prova i år jag med :) Burken var verkligen ljuvlig som du har till dem, var har du hittat den?

Ha en toppenmysig advent idag! KRAMKRAM!

Granne med Selma sa...

Önskar dig en trevlig första advent! Hoppas försäljningen gick bra! Du gör så mycket fint.
Kramar från Sussie

NICOLINAS BONING sa...

Ja det ser verklilgen gott ut...så det är säkert lika gott för munnen som för ögat;-)
Hoppas att du har haft en lyckad dag i Torsby med alla dina fina saker!
Kramar/Birgitta

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Så mycket fint det var här då!
Och så gott med saffrans skorpor, det ska jag själv baka snart.
Trevlig advent
/S

Jes/Vita villa vila sa...

Å så mycket fint pyssel du har gjort! Jättesöta små tavlor verkligen.... Och härliga bilder som alltid :)

Myser när jag hälsar på här!

Kram kram Jes

GårdsLyktan sa...

Åh, vad mycket du tillverkat. Hoppas det gick bra i Torsby.
Kram Sabina

Unknown sa...

Nämen... jag ser bara röda kryss där bilderna ska vara?! *snyft*
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Unknown sa...

Hejsan!
Allt väl med dig?
Jag kikar runt lite på din sida och bara myser av alla vackra bilder! Kram Petra

En inredoholic sa...

Ååååå så mycket fint du visar! Vad pysslig du är. Jag blir inspirerad att sätta mig och fixa lite där hemma nu!

O lussebullar ska vi baka i helgen :)

Kram

Stina sa...

Finns det fler bullar kvar?:-D Kram vännen.:-)

Anonym sa...

Oj, va mycket fint du har gjort och pyntat! Du är såå duktig..superfint med ljuspåsen, strutar och hjärtan!..och bakat har du hunnit oxå! Kram