2008-01-03

En vit skönhet...

Äntligen tulpanernas tid...
Det blir till att köpa nya tulpaner varje vecka ända tills de inte längre går att köpa.
De är så vackra speciellt de vita.


Lite arrangemang av lite julklappar jag köpt till mig själv.
Ljusstakar och vaser... för tulpaner eller för värmeljus.

Som ni märker har jag sparat kvar lite kulor, hjärtan, kottar för de är ju så vackra. Ska försöka få tag på flera så jag får olika former och storlekar. Så att jag sedan kan fylla någon stor skål.

Den vita skönheten....


Sängen har förvandlas till vit igen...längtar ju efter våren och bäddar man i vitt så känns det som den är redan här.

Och jag har fått en mus i mitt hus...Denna har jag beställt av Lisa som har bloggen http://www.vitapelargonerochzink.blogspot.com/ Visst är den så söt!

I morgon åker vi till Skövde det är innebandy-cup i dagarna tre. Så den stora tjejen bor i en skolsal och vi övriga tar in på hotell. Så det ska bli riktigt mysigt. Älskar hotellfrukostar...mums. Och har jag tur så hittar jag några mysiga inredningsbutiker. Så jag önskar er en UNDERBAR helg!

Har lagt in lite nya smycken om någon är intresserad på http://www.smycka.blogspot.com/.

Kramar// Miamaria


60 kommentarer:

Evelinas hus sa...

Vad fint du bäddat sängen.
Vi fick snö idag så nu känns våren helt plötsligt långt borta.
Mysigt att bo på hotell.
Hoppas ni får en bra helg.
Kram Caroline

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj så vackert arrangemang , vaserna var ju väldigt fina *suckar* .
Hoppas ni får det trevligt Skövde , hotell misann .
Jag ska på fotbollsturnering i helgen jag , den börjar kl. tre på lördag eftermiddag , är det mänskligt det , en lördag eftermiddag *morrar*.
Önskar de möss jag har i källaren var lika söta som den du köpt .
Ha en bra helg då och jag håller tummarna på vinst !
Kram/Lotta

Marika på Odlingspyssel sa...

Ja, tulpaner är verkligen underbara. Jag försöker ställa dem svalt på natten, då är de fina mycket längre :)

Ljuva ro sa...

ÄLSKAR vita tulpaner! Vilken fin närbild du tagit på tulpanen! Sovrummet ser fantastiskt ut i sin våriga skrud!

elin1976 sa...

Flotte julegaver....jeg skal også begynne å kjøpe til meg selv da får man jo det man ønsker seg. Jeg fikk også masse fattigmann sølv til jul. Har laget bilde på headdingen min med noe av det. Elsker slikt. Ha en fin dag:O)

Änglahem sa...

Vita tulpaner hör till nu, och dina står ju i så vackra vaser!
Hela arret på bordet är SÅ fint, åh så inspirerad jag blir nu. Får ut och shoppa imorgon tror jag....jo det ska jag. Nu är det bestämt.

Ha det så bra i Skövde, låter inte helt fel med hotell och hotellfrukost.

Må så gott
Kram
Ulrika

Marie sa...

Vilka vackra bilder! Här kommer det också att bli många inköp av vita tulpaner framöver. Jag packar heller inte ner mina julkulor i fattigmanssilver, de får vara uppe stora delar av året. De är alldeles för vackra för att ligga nerpackade i en låda.

Jasså, ni ska till Skövde! Inte så långt från mig, hihi. Finns några inredningsbutiker.
Edvins corner/ Förr - två butiker i samma lokal.
Hemma- lite blandat, tror de har mycket från Cult design t.ex
Sen är den ena blomsteraffären väldigt mysig, Blomsterhallen, där har jag köp en del fina saker till hemmet.
Sen finns det även en butik som heter Hem & Hobby. Mycket krimskrams, men man kan faktiskt hitta guldkorn ibland.
Sen finns det en butik till, kommer dock inte på vad den heter. Den ligger på en innergård på väg ner mot tågstationen. Glömmer oftast av att besöka den eftersom den ligger lite fel till.
Hoppas du får någon användning av tipsen!
Kram Marie

Anna sa...

Åh så vackert arrangemang!Vita tulpaner och vackert silver! Vi ser ut att gilla precis samma saker ser jag - hi hi:) Fattigmanssilvret kan man ha framme året om - det har jag med:)

Så fräscht och vackert du har bäddat med vita sängkläder! Ser verkligen härligt ut!

Nu efter julen så känns allt lite svulstigt och man längtar efter en lite mer avskalad inredning!
Vi har dock kvar julgranen denna vecka ut, där är så fin och barrar ju inget! Men efter trettonhelgen så är det slut med julen hos oss:)

Kram!
:)Anna

Anna sa...

Men vad hände? Jag skrev en jättelång kommentar men den kom inte med?

Jag gör ett nytt försök:

Ditt arrangemang med vackert silver och vita tulpaner är underbart! Vi ser ut att gilla samma saker ser jag - hi hi:)Jag köper också gärna julklappar till mig själv!

Tulpaner kan jag nästan förköpa mig på så här års - de är underbara och särskilt de vita! Passar ju så himla bra till fattigmanssilvret också - som man ju kan ha framme året om:)

Så vackert och fräscht med vitt sänglinne - ser härligt ut!

Vi har julgranen kvar veckan ut - den är så fin och barrar inget - men efter trettonhelgen åker julen ut och vi tar in våren istället!

Kram
:)Anna

Anonym sa...

Tack!

Hoppas ni får en trevlig helg och att det går bra för din dotters lag.

Idag klappade Matilda händerna för första gången flera gånger i rad. Jag tjöt och hoppa som en annan toka av glödje och det tyckte hon ju var jätte skoj. En mamma med galna kosjukan, yippie!!!

Vackert är det med tulpaner. En av de vackrare blommorna på våren.

Finnt har du dekorerat och vitt och vackert i sovrummet.

Kram Bodil och Matilda Klapp!!!

junhe sa...

tulpaner+fattigmanssilver=sant. och din mus är verklligen söt, jag har en kanin hemma från samma leverantör =) du har så otroligt fint hemma miamaria. tack för att du delar med dig av det och ger oss andra inspiration (har jag sagt detta förut? gdet gör inget!) trevlig helg/ kram junhe

My Lovely Things sa...

vad fint du har gjort det. Jag har oxå sparat vissa saker från Jul som jag tycker är tidlösa.

Underbara tulpaner. Det får jag nog inföskaffa.
Lycka till i skövde, ha en trevlig helg.

kram Anna

Ewa sa...

Hej min vän!

Å vilka vackra bilder. Vita tulpaner är så snyggt och stilrent.

Allt bra här. Förkylningen har börjat läga sig. Skönt. Får i bihålorna då jag är förkyld, och det gör så ont.

Ska iväg på akupunktur här på fm, sen är det jobb i em och i morgon fm. Känner mig trött. Man vänder lite på dygnen då man varit "ledig" så länge.

Runt den 21 åker jag ner till Stockholm igen, och hjälper min moster flytta.

Hoppas ni får en trevlig helg i Skövde, och att det går bra för tjejerna.

På återhörende!

Kram
/Ewa

ChatrinesLiving sa...

Så vakre kuler da!! Her er julen frammen neda da:) Tenker jeg pakker den ned i helgen:)
Sengen ble fin som hvit igjen!
Ønsker deg en kjempefin helg!
Klem fra chatrine:)

Lina sa...

Visst är det något speciellt med vita tulpaner!!! Det känns vårit och frächt!!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Mmm sängen ser inbjudande ut...vi håller på att trillskas med kuddar...finner aldrig några sköna.Skönt med en hotellhelg.Älskar oxå hotellfrukostar.
Kram Pernilla

linnea-maria sa...

Jag har också sparat mina kulor. Under en glasklocka. Inte kan man stuva ner dem när de är så fina :)/linnea-maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Så fint du har det hemma... vackert arrangemang, JUST en sån vas har jag spanat in också och vill köpa, de är så snygga, både som vas och ljuslykta ser jag! Nu blev jag helt övertygad om att köpa en, fint med tulapnerna i den! Hur fint sovrum har inte du då? Så fräscht och snyggt, verkligen vårkänsla över hela bilden! Vilken jättegullig änglamus du har köpt av Lisa! Vad lustigt, jag har just gjort en lista med er duktiga bloggare som kan tillverka en massa vackert! Ha en bra dag i Skövde ( där övernattade jag i förra veckan- på Billingen!) och en skön helg!!! Mari.

Anonym sa...

Åh vad mysigt och vackert det var här :)

Dorthe ♥ sa...

Önskar dig en underbar fortsättning på det nya året!

Kram
Dorthe

Nilla sa...

Jag älskar vita tulpaner oxså!
Jag blev inpirerad att byta sängkläder, har ett oöppnade vita med vita medaljoner på
Ha en trevlig helg och njut av hotellfrukosten.

Kram Pernilla

Anonym sa...

hej stumpan.ja visst är det vackert med tulpaner.favoritblomman här!
hoppas ni får en mysig helg.
kram kram

Anonym sa...

Vackert arrangemang - och riktigt, riktigt vackert med krispiga vita tulpaner!

Ann-Catrin sa...

Underbart arrangemang... så vackert!!! Inte ska du ta bort de söta kottarna och kulorna..näej fram med allt vackert!!
Underbart du har bäddat oxå..kan tänka mig hur härligt det sk avar att lägga sig där.. ser så nystruket och rentvättat ut.
ha så trevligt i Skövde.. hurra för hotelfrukostar!!
Stor kram A-C

Karin Krut sa...

Visst är det härligt när alla tulpanerna kommer och snart också ljuset :) Ha en skön fortsättning på 2008
Kram Karin

Nygammalt sa...

Vad vårfint du har gjort. Känner likadant, skönt att få bort det röda och in med det vita och silvret igen. Jättehärligt med färska blommor! Det ska jag unna mig när jag flyttar! =)

Trevlig helg!
Kram.

Maria sa...

Tulpaner!! Hoppas att de finns i min butik imorgon när jag ska och handla...Jag älskar ljudet av kripiga tulpanblad när man sätter dem i vasen...

Anonym sa...

Vilken härlig blogg du har. Visst är det märkligt hur fort man längtar efter ljus och vår så fort julen är över, underbart sovrum du har!!!
Tack för all inspiration jag hittade här!

/Evelina

Stämningsfullt sa...

Ååå så fina bilder. Jag längtar också till våren nu!

En inredoholic sa...

Vackert vackert vackert!!

Jag har oxå tagit bort det röda bäddsetet idag : )

Kram

Tonje sa...

For ett nydelig stilleben du har lagd.

Ønsker deg ett godt nytt år og takker for koslig komentar på min blogg=)

Skatan sa...

Tittar in för att önska dig en trevlig helg : )

VI ses!

Flickan på landet sa...

Sååå mycket fint här så jag svimmar!!!

Anonym sa...

Hej! Hoppas ni har det bra på hotell mellan matcher och att det går bra. Fast just nu sover ni nog.
Jag håller tummarna i alla fall!
Kram Bodil.

Beas sa...

Men åhhh..vad mycket fint du visar. Vilket fint arrangemang. Fick också en bukett vita tulpaner av maken idag och det känns ju så underbart att kunna få ställa fram dem och bara njuta.

Och nu vet jag var jag ska hänga den stjärnan som jag köpte nu här i veckan, det är en likadan stjärna som du har där ovanför din säng, var ju superfin där ju. Tack för tipset! :-)

Kram Bea

Makalösa Malin sa...

Hejhej!
Vad fint du har det!både det röda & det vita andas ju sovglädje!;-)
Tackelitack för titten av din fina blogg vetja!
Malin

Hannis sa...

God fortsättning!
Kul med hotellhelg, hoppas det går bra för laget.
Får vårkänslor av dina tulpaner=))
Så fint//Kram Hannis

Solsjö - Under en vind sa...

Så fina bidler! Sängen är udnerbar i vitt!
Gillar dina arrangemang och vita tulpaner är så fint efter nyår! Jag letade igår, men det fanns inga vita kvar i samhällets butik.....
Hoppas att ni får en toppenhelg!! Kramis kramis!

På min gatan i stan sa...

Tulpaner är ju vackert! Då speciellt dom vita...eller ljusrosa. Ja måste ju säga att den där sängen ser väldigt inbjudande ut. Vit och fin!! Man vill ju bara krypa ner och sussa sött!!! :-)

Kram Martina

mamma sandra sa...

Åh, så fin sängen är..jag vet jag har skrivit de förut men..!!O tulpaner..Snyggt o frächt!
Mågott/sandra

Anonym sa...

Hej vad roligt vi hade samma tanke jag har också sparat silver kulor,silverfat o hjärtan framme samt köpte en bukett vita tulpaner och satt i en silvervas.Roligt !!
Jag gillar din blogg den sprider mys.... Kolla gärna min jag har just börjat "blogga"

Unknown sa...

Va vackert du har gjort det! Så fint! Kramis Malin

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Vilket vackert arrangemang du gjort, jag har heller inte packat ner ende av mina kulor, dom i fattigmanssilver kan man väl få ha framme året om:)
Trevlig helg
/S

Aina sa...

Nå fikk jeg lyst til å slenge ut julestjernene(blomstrene altså) og handle inn tulipaner, de var vakre. Og den oppredde sengen kjempedelikat, jeg synes også det er lekkert med hvitt sengetøy:0)
Håper søndagen blir flott!

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Hej du bjuder alltid på fina bilder ,hoppas ni får/har en bra helg jag ska iväg på jobbet nu mvh Maria Villa Nyhem ds.jag behåller också de vackra kulorna framme.

Kamomilla sa...

Så fräscht och vackert! Din fint bäddade säng påminner mig om att det är dags att byta lakan här också... Jag älskar att sova i nytvättade lakan men gud så jobbigt det är att byta...

Tulpaner är underbara! De kan vara lite svåra bara att få tag på här ute på landet, men jag har för mig att jag såg några i butiken. Måste kolla, för man måste ju ha nåt att fylla tomheten efter julpyntet med...

Ewa sa...

Hej vännen!

Jag har en liten utmaning till dig på min sida. Hoppas du vill anta den.

Kram/Ewa

Färjtorp sa...

Åh vilket fint silver du har! Likadana vaser som jag har fast jag har ljus i mina. Den lilla musen var så himla söt, hon är duktig på att sy!!!
Kram Johanna.

Nilla sa...

Bäddar också med vitt =)

Vackra arr. som du gjort! Tulpaner, det är vår!

Ha en skön söndag!

Kram Nilla

faster atta sa...

Underbara tulpaner! visst är det härligt nu när de finns i butik igen, då är våren nära!

Unknown sa...

Vilken härlig vårfräsch bädd! Och tulpaner ... ja, dem MÅSTE man ha omkring sig nu, de är ljuvliga.
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Pioner äro vita sa...

Hej

Har varit inne på din sida många gånger och jag måste säga att du har en så underbart härligt kök. Vill göra om mitt fastän att det inte är mer än 4 år gammalt.

Karin

NICOLINAS BONING sa...

Vackert,vackert,vackert...som vanligt, och hotellfrukost på det oxå!
Du måste verkligen njuta av livets underbara ting just nu förstår jag;-)
Kramar/Birgitta

På min gatan i stan sa...

Hej!

Du har en liten utmaning i min blogg!! :-)

Kram Martina

My Lovely Things sa...

hade ni det mysigt i skövde. Hittade du några trevliga affärer?
Kram Anna

My little footprints sa...

Hei!
Du er så flink til å dekorere, og har så mye vakre ting! Jeg er enig med deg om at tulipaner er vakre! Jeg elsker å pynte opp hjemmet mitt med friske blomster, tulipaner er jo også veldig billige blomster. Det gjør ikke noe å kjøpe de så ofte som hver uke ;)
Ønsker deg en fin uke!
Klem fra Beth

Lotta sa...

Jättefina stilleben du gjort! Jag längtar också efter att köpa tulpaner. Älskar krispigheten i stjälkarna.

Jättesöt mus! Och väldigt vitt och härligt i sovrummet!

ha en underbar vecka!
Kram
Lotta

Mitt hem är min borg sa...

Åhh, så mycket fint.. Tulpaner och fattigmanssilver.. Det e så vackert.. Jag har oxå inhandlat lite julgranskulor på rean.. Kommer nog ha dem framme ett tag ja me..
Nu ska jag kolla på lite smycken.. ;)
Kram Linda!!

Ewa sa...

Tack rara du. Önskar dig detsamma. Ska strax höra av mig ang tavelbeställningen åt tjejerna.

Här faller det liiiite snö nu. Skönt. Blir så vitt och fint.

Klem fra Klewa

Designe sa...

Va fina arrangemang och va fint med bäddat i vitt! :)