2009-11-24

UTLOTTNING NR 3...

...och vinnaren i UTLOTTNING NR 2.


Denna gång lottar jag ut en KRONA och en liten, liten skylt Merry Christmas.

KRONAN är gjord av mig MiaMaria, som jag gjorde för ett tag sedan.
Har klippt ut den i plåt och bultat ihop den.
Egen design MiaMaria

Kanterna är vassa så ingen leksak för barn!

Men passar ypperligt att ha värmeljus eller någon liten blomma i.

KRONAN och SKYLTEN kan bli din det enda DU behöver göra är att kommentera under detta inlägg.
Utlottningen pågår tills nästa inlägg göres. LYCKA TILL!


En krona för dina tankar...

Så här har jag gjort med min KRONA.....



Ljus i vårt hus...



Ett litet jularrangemang.



Och vinnaren av SPEGELN är...
Anki med bloggen MIN LILLA VÄRLD
Grattis till dig!
Maila mig din adress.


Och till ER andra säger jag bättre lycka denna gång.

Kramar/MiaMaria

105 kommentarer:

Bibbi sa...

Så fin krona! Såg ut att bli ett väldigt mysigt sken. Självklart vill man ju vinna den;)

EvaB sa...

Så vackra bilder! Och vilken ljus och hemtrevlig inredning du har.
Hälsningar i adventstid!

Ölandsvindar sa...

Åh, vilka vackra vita bilder! Och jag är så imponerad av snöflingorna som sakta singlar över din blogg!Blodtryckssänkande faktiskt!
Kram
Kerstin

Helen sa...

Så fin, vill gärna vara med och försöka vinna den!

Mitt hvite hus sa...

Gratulerer så masse til ANka...

prøver igjen ..kronen var kjemepskjønn..

Klem Kerstin

Julhuset sa...

Vilket juligt arrangemang i silver, ljuvligt.

Lotta-livets väv sa...

Oj, en sådan vacker krona skulle jag gärna vilja vinna!
Snygg design, MiaMaria!
kram
/Lotta

Vardagens guldkorn sa...

Jättegullig! Vill gärna vara med!
Kram Linda

Tesa/Therese sa...

Vilken fin krona du gjort och självklart vill jag vinna den & skylten:o) Kram

Kris sa...

Hej!
Nu hinner jag väl med till utlottningen!
Kronan är alldeles underbar!!
Kristina

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men hallå nu har jag missat en massa igen :-(
Jag har varit dålig på att vara ute i bloggvärlden ett tag nu .
Men nu så vill jag verkligen försöka få chansen att vinna din underbara krona , va duktig du är !
Kraam /Lotta

Unknown sa...

Underbart vacker krona, Klart jag vill passa på att försöka vinna den.

Kram Maria

Terese sa...

hejsan!
undrar hur du fått dom där söta fallande snöflingorna som du har på din blogg?
Kanske kan få kod eller vad som behövs för att ta efter din fina idé.....

kram //Terese

Willewira sa...

Vad duktig du är!!! Kronan är jättefin! Och skylten också...

De har en given plats här hos mig, så jag håller tummarna....

kram
Willewira

Älfgärdet sa...

Den är så vacker din krona! Vill gärna försöka vinna den.

Lillan sa...

vad fint du har gjort med din krona. hoppas på att vinna en lika dan så jag också får myssla ihop något snyggt :P

mail: litenmentuff@live.com

monikanen sa...

Vilken underbar krona;)
Hoppas man ha tur i utlottningen.
Kramar Monica

Anonym sa...

Grattis Anki till den fina spegeln!

Vilken vacker krona! Den vill jag gärna vinna. Vilket myssken den sprider.

Ha en fin tisdagskväll!

Kram Renate
wretefelt@hotmail.com

Les Cotrions sa...

Hello my friend! Did you really make the crown by yourself???? Oh it's great! I like it so much!!!! You've been very clever and I'm a bit fixed on crowns!!! Very nice lottery! Happy to be in!
A nice evening to you!
Vale

STENLYCKA sa...

Hej!
Ännu en tävling vad roligt och vilka fina vinster. Så vacker liten krona vad duktig du är på att skapa vackra saker.
Det är klart jag vill vara med.
Grattis till Anki som vann den vackra spegeln.
Ha det så gott!
Kram

Unknown sa...

Hej vilken fin juldekoration du har gjort med kronan, självklart vill jag prova min lycka att vinna den..
allt gott till dig kramar Catthie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ett Jätte-GRATTIS till Anki, det var en toppentjej som vann, Nu kommer hon bli glad. Och din krona är så söt, jag är med igen.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Ann-Charlott sa...

Heej! Vad snygg med krona. Helt grymt! Gärna vara med och vinna.
Har lagt länk bild hos min blogg!
Ha trevlig veckan/Lotta

Mitt smultronställe sa...

Hej!!
En krona för mina tankar...
.... Vill ha kronan...
Så underbart fin, skulle passa så bra här!! Så självklart vill jag vara med och tävla!!

Kram till dej!

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Så klart vill man vara med och pröva lyckan igen när man får flera chanser :)
Grattis till vinnaren!
Kram Agnetha

evamar sa...

Oj, vad fint. Jag anmäler mig på en gång och om jag får fart på min egen blogg under kvällen länkar jag också!

Malin sa...

Vad söt kronan är, den skulle nog trivas hemma hos mig! Så jag är gärna med och tävlar om den!:)

Ha en bra kväll!
Malin

Elzie sa...

Gu vilken fin krona! Att bara sitta och göra sånt fint jobb. Jag skulle få det både kantigt och konstigt, haha.
Hoppas du får en bra onsdag.
Kram Elzie

En Mölnbobos Liv sa...

Jag är gärna med i din utlottning

mejl är info@annakarlsson.se

Anonym sa...

Vad mysig! Jag ar garna med :)
maria.bmast@gmail.com

Petra sa...

En sådan liten krona skulle passa jättebra hos mig...den är så fin.
Är självklart med i din utlottning.

Tack för en härlig blogg.

Susanne sa...

Vilket fint jularrangemang, skulle också vilja göra något liknande. Och då skulle ju kronan vara perfekt, så jag hoppas på tur!

gotland(at)speedmail.se

nathalie sa...

jag är jätte gärna med om det fortfarande är en tävling på gång ((: jätte fint ju!

Emma sa...

Jag vill vara med :)

Olelsi/Nettan sa...

Jag är gärna med och tävlar...
Hoppas på super tur denna gång.

Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.

Märta sa...

Den söta kronan skulle vara sååå fin hemma hos mig!
Ha det så gott!
Kram! Märta

soedermalmskan sa...

Hej! jag vill vara med!!! :-) Hoppas jag hann? ;-) Länk:http://soedermalmskans.blogspot.com/2009/11/merry-christmas-vita-hus-med-vita.html

Jeanette S sa...

Jag är gärna med och tävlar!

Kamomilla sa...

En sån elegant krona, den vill jag gärna vara med och tävla om! :)

PyretPepsi sa...

Den är så vacker! Jag är gärna med och visar även andra skönheten via länk:
http://pyretpepsi.blogspot.com/2009/11/vinn-en-vacker-krona-med-en-liten-skylt.html

Anonym sa...

oj!! galet! !har du gjort kronan själv. så fin. den vill jag gärna vinna.. martina_holst@hotmail.com

Emma - inredning och annat kul sa...

Jag är gärna med i utlottningen :)

Vikeskärs hem och vardag sa...

Jag är jättegärna med i utlottningen :)
Ha det gott, kram

Anonym sa...

JÄTTE FIN krona. Är gärna med i utlottningen. Ha en bra dag malla.sundqvist@hotmail.com

Pillan sa...

Åh så fin! Är självklart med och tävlar. Ha en trevlig dag// P

AnnapåGrönkulla sa...

Oj, vilken vacker krona! Klart man vill vara med =)

Anonym sa...

Hej!

Vilken tjusig krona du har gjort,ja allt är mysigt och fint. Skulle aldrig få te´t så grant som vi säjer i Västergötland.
Är gärna med på utlottningen..

Bettan

Ingrid sa...

Jag tar hemskt gärna en liten lott. Vilket otroligt vackert arrangemang du har gjort med din krona! Ditt hem är sagolikt in i minsta hörn!
ingridrothoff(at)hotmail.com

Charlotta Johnsson sa...

Riktigt fin krona, önkar att jag var lika duktig. Skulle väldigt gärna vinna den till mitt stora rum. Ha det så bra,

Millah sa...

Jag är med vill så gärna vinna :)
Kramar//Millah

Malin - I min trädgård sa...

Vad duktig du är! Såklart jag vill vara med :-).

Hoppas allt är bra med dig och de dina. Här hemma försöker vi hitta ett lugn i all stress när en tvåföräldersfamilj förvandlas till en enföräldersfamilj när jag har foglossning. Men som tur går det ju över.... det gjorde det iallafall förra gången.

Ha det bra!

Kram M

Carita sa...

Vilken snygg! Jag är gärna med i utlottningen :)

Ha det fint! /Carita

jessie sa...

Åh jag vill gärna vara med och tävla! =)

Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/november/vinn-en-krona-och-en-skylt-merry-christmas.html#comment

Och här är min mailadress: Jesssica.blogg@hotmail.com

Hoppas på tur!
/Jessica

Rosida sa...

Jag är med!! :) Vad fint. ♥
rosida@spray.se

Ha en bra dag!

Jessica Sthyr sa...

Jättefin krona! är gärna med :D

Britt sa...

Vilken vacker krona! Jag vill jättegärna vara med i din utlottning: jag länkar från min blogg.

Kram Britt

MiaMaria sa...

Carina i Hjo via mailen.
Lycka till!

Carolina sa...

Jag vill vara med!


vgokuv@yahoo.se

Gabbies sa...

Jag vill vara med och tävla =)

Eva sa...

Jag är gärna med och tävlar!

caroline sa...

Hejsan gud vilka underbara saker och vad kreaktiv du är!
Skulle verkligen också vilja vara det men tyvärr. Så jag får delta i tävlingen istället=)

Anonym sa...

Jag är gärna med i utlottningen!
Jättefina priser!

Mvh Therese
tny82@hotmail.com

Sallyomuffy sa...

Jag är mer än gärna med i din tävling.

Anna S sa...

Jag är med i tävlingen!

/Anna

asamuelsson79@hotmail.com

ANNIKA sa...

Jag är med i tävlingen....'
gustafsson.57@hotmail.com

Anki sa...

Näää, menar du att jag vann den underbara spegeln?? Guuud vad glad jag blir! Tack söta rara, det trodde jag aldrig! Jag har ju varit lite frånvarande ett tag nu, det har varit så mycket annat...så det här var verkligen en överraskning!
Mailar på stört!

Tack igen & goaste kramen!

Ups, jag måste ju vara med i den här utlottningen oxå, jättefin krona...har du gjort den själv?...jättefint!
Länkar gör jag oxå!

Kram igen!

Annas garndrömmar sa...

Så fin kronan är! Satsar på att vinna en sån att pynta med inför jul ;)

Therese sa...

Tredje gången gillt månne?! Och denan utlottning var ju liksom kronan på verket ,-) Håller tummarna hårt, för den speglade ljuset så fint, skulle få pryda sin plats på en bricka med vackra saker här på sockenvägen om jag hade turen på min sida...

Kram

Therese - Sockenvägens Söta

Anonym sa...

Vilken fin krona och vilket tjusigt arrangemang! Vill gärna vara med i utlottningen av den!

Mvh Ethel
ethel.aberg@hotmail.com

leopardia sa...

jättefin! jag är gärna med.
och jag måste säga att mormorskängorna som är på bilden i högerkanten är superfina!

Inspiration i vitt sa...

Hej goa vän, en tävling igen ja den vill jag oxå vara med i såklart. Så fint du har gjort på brickan med kronan och allt, du är en riktig pysselpingla du Mia.
Syns snart kram/Ingela.

linnea-maria sa...

Vilken vacker prinsesskrona!! Och vet du vad. Du gav mig en liten idé där! Jag brukar göra liljor i lite kraftigare stanniolpapper och sätta i granen. Om jag gör dem i tunnare metall så håller de kanske bättre. Ha en fin helg! /linnea-maria

Annas skattkammare sa...

Grattis till vinnaren! Så fin krona du gjort! Självklart vill jag vara med och slåss om den! =)
Trevlig helg!
Kram /Anna

Anonym sa...

Me like!!!! Jättefint! Hittade till din fina blogg idag, och jag kommer absolut att fortsätta kika in.

Annika Bergström, Gävle
hosannika@hotmail.com

Linneagården sa...

Hej MiaMaria. Vad du är duktig å kreativ med allt pyssel. Kronan är jätte-tjusig, så det är klart man vill vá med på ett hörn.

Ha en skön advent.
Kram /madelene

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh vilka härliga utlottningar jag har missat...
Vilken fin krona och sååå ljuvliga bilder...
Vill passa på och önska en härlig advent...
Kraaam Linda

Anna sa...

Underbart fina! Klart jag vill vara med!

Ha nu en trevlig första advent!

Millygarden sa...

Hej Miamaria,

Ja det var verkligen längesen! Har varit jättedålig på att göra inlägg och besöka hos er på bloggarn. Men det får väll bli ordning på det med! Kul att du tittade in och hälsade:)
Vilken söt krona och vackra bilder!
Kram Marina

Mina Eviga påhitt sa...

Hejsan Maria!
Wow, vilken fin prinsesskrona, klart man vill vara med och tampas om den!
Kram
Eva

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbar krona du har gjort. Vill gärna vara med i utlottningen av den. Jättefina bilder du visar.


Ha en riktigt bra första advent!
Kram Ullis

Sköna o Gröna Ting sa...

Nu är dagen här som vi väntat länge på..., hoppas du får en riktigt skön 1:a advent!

Kram Marianne

Karin Krut sa...

Hej på dig gumman! Vilken otroligt fin krona du har gjort :) Verkligen påhittigt och fint och vilket riktigt vackert arrangemang du har gjort.. nu måste jag nog piffa något på en bricka också ;)
Ha en jätteskön första advent
Kram Karin

C De-sign sa...

Underbar krona du gjort! Den skulle man allt bra vilja vinna!!!! Önskar dig en fin stämning nu i adventstider! Kram fr C

ida sa...

jag är jättegärna med! :)

Alla kan sy sa...

Jättefin krona, den vill jag ha!

Snusilus o Sannibus sa...

Hej MiaMaria!

Vilka fina bilder :) Klart jag vill vara med och tävla om kronan, verkligen jättesöt :)

Kram o ha en fin vecka!

Susanne

Pernilla sa...

Så vackert! Jag tar en lott och hoppas på tur! Har länkat från min blogg: http://pernillastavlingsblogg.blogspot.com/2009/11/krona.html

Anonym sa...

Så otroligt vackra bilder, jag vill vinna dessa vackra saker.

Else´s Bod sa...

Helt underbar!! den vill ja ju så gärna ha!!!
Kram Lisa.

pillan sa...

oj ja den fina vill jag ha ...
jätte gärna ..
så då hoppas jag att jag är med nu

kramar

Annika sa...

Vilken tur att du väntade med att skriva ett nytt inlägg tills jag fått tummen ur...:) vill ju va mä ja mä.... Kram Annika

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Så fint!! Du är allt bra duktig du MiaMaria!
Hoppas att du haft en härlig första advent!
Kramar Camilla

AkH sa...

Hej, vilken jättefin krona- jag är gärna med i utlottningen av denna! Länkar till dig även om det räckte med en kommentar!
Må gott!
Anna-Karin
hemochting

rebecca sa...

Gud så fint du gjort med kronan! Jag vill vara med och tävla om denna du lottar ut så att jag kan göra mig ett eget urtjusigt fat med ljus och annat fint :)

länkat: http://geshiia.blogg.se/tavlingar/2009/december/krona.html

Alexandra sa...

Jag håller på att göra om här hemma i vardagsrummet och den fina kronan skulle passa perfekt in:)

Anki sa...

Åh gissa vad jag fick i min låda idag?
Tack söta rara, det är den allra vackraste spegel och jag är så glad att jag vann den!

Ha en härlig kväll!
Goa kramen! Anki

Anonym sa...

Jättefin krona....hej på dej...jag tillbaka i ny skepnad....hjärtan på tråd

Anonym sa...

Hejsan!
Vilken underbar krona, den skulle jag gärna vilja vinna...
Maggan

maggan@baggis,nu

pethra sa...

Men ÅH vad fin den var!! Den vill jag ju gättegärna vinna i utlottningen :-). Tack för en härlig och inspirerande blogg. God Jul!

Vardagslycka sa...

Hej MiaMaria! Tänkte bara tassa in och önska dig en fin andra advent, men självklart vill jag även vara med och prova lyckan i den underbara utlottningen!
Ha det gott vännen.
Kram, Carina

AkH sa...

Ville bara in och önska dig en härlig helg!
Anna-Karin
hemochting

Kathrine H sa...

Jeg blir veldig gjerne med i en så flott utlodning. :o)

Ønsker deg og dine en riktig god helg!

Unknown sa...

Jättesöta saker du lottar ut! jag har gärna på. Länkar med bild i min bloggs högerspalt, lite längre ner på sidan.
Kronan är ju hur söt som helst med ett litet ljus i som reflekteras i stålet.Nu får jag hålla tummarna!

ha en riktigt fin och mysig 2:a advent och helg!
/Kram Karin

Bloggen om Fröken Mandelström sa...

Vilken trevlig blogg jag precis hittade till. =)

Jag är gärna med och tävlar om den underbara kronan. Perfekt i min lilla lägenhet med ett tänt ljus i som kan sprida värme om kvällarna. =)

Hanna sa...

hej!
Jag är gärna med.
Kram
Hanan