2012-04-08

Sol kom åter...



Påskdagen är här och solen lyser med sin frånvaro...
Så istället för att vara ute och njuta är jag inne och sliter, gissa om solen är efterlängtad.

Men man får se det från den ljusa sidan, nu hinner man röja i kaoset som råder.

Skulle vilja att någon kommer och putsar ALLA mina fönster, någon som känner sig manad?
Vore ju härligt om man kunde titta ut när solen återvänder......
  
Njuter av vårblommor inne. Här samsas de med ägg i mitt lilla växthus.
Växthuset har fått byta plats från hallen till vardagsrummet.































Tänk vad glad man blir av vackra ting...

Ha nu en skön PÅSKdag!
Kramar//MiaMaria

17 kommentarer:

Tinas bo sa...

Härligt arrangemang i ditt växthus!!

Har tack o lov redan tvättat fönstren.. men så har jag ju inte sååå många.. :)

Ha en fortsatt fin påskhelg
Kram Tina

Inspiration i vitt sa...

såå gulligt i ditt växthus, blommor njuter jag av men brukar ganska snabbt ta dö på dom. Ha en fortsatt fin helg Mia Maria. Kram/Ingela.

Unknown sa...

Här har vi haft sol sedan i fredagskväll men nu börjar den försvinna, hoppas det bara är tillfälligt.
Så fint du pyntat ditt växthus.
Nart kan vi nog njuta av dessa blommor ute i rabatten. Tiden har en förmåga att gå fort :).
Ha en fortsatt Glad Påsk!
Kram Ing-Britt

Tinis vita hem sa...

Så fint du ordnat i växthuset :)
Jag kom just på att jag oxå har ett litet växthus på vinden. Måste nog ta fram det :))
Ha en fin fortsättning på helgen!
kram Tini

Emilias Ljuva Ting sa...

Va fint det va att sätta tårtpapper runt blomman. En sån där bra idé som man kan "tjuv låna" hihi.

Kram Emilia

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag väntar på sopbilen som ska sopa gatan så jag får putsa fönstrena snart. Tänker inte göra det innan för då lovar jag att jag måste göra det igen sen.

Här har det faktiskt varit solit och fint idag trots att de lovade moln och snö. Men de onda molnen verkar komma nu så imorgon kanske det kommer istället.

KRam Teres

Anonym sa...

Hej,MiaMaria!

Visar ett litet livstecken från mej.

Fina bilder som sedvanligt är hos dej!

Ligger lågt med bloggkommentarer är inne emellanåt på FB.

Varm kram
Renate

linnea-maria sa...

Så himla vackert pyntat! Glad påsk /Therese

mirjamsdrøm sa...

Nydelig påskepyntet!
Ha en fin dag :)
Klem Mirjam

mittlantliga sa...

Så fint du har pyntat i ditt lilla växthus!

Kram
Heléne

No34 sa...

Vackra bilder du visar upp för oss, kram Kate

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Underbart vackert arrangemang !
Ja vackra saker gör en lycklig !!
Hoppas du haft en fin påsk !
Kraam/Lotta

Blåbärs och smultronstället sa...

Du har ett fint hem och många fina detaljer! Det blir man glad av:-)
Kram Susanne

KNORKAN sa...

Så himla fint! Kram Knorkan

Märta sa...

Så fint du har gjort i ditt växthus!
Idag har äntligen solen visat sig, det ger hopp!
Ha det gott! Märta

diana sa...

Der er som at kigge ind i himlen at kigge ind på dit blogg det er so smukt.
Ha en rigtig god eftirmiddag !!
Kram Diana

mirjamsdrøm sa...

Du er en av mine favorittblogger!
Så jeg velger å gi deg en Blogg Award :)
Les mer på min blogg.
Klem Mirjam